fredag 16 december 2011

en helt vanlig dag

En helt vanlig dag, bara så att jag minns den.

Det är mitt liv som pågår - rusningstid.

  • 07.20 ringer klockan
  • Fixar i ordning mig själv, fönar håret... Sätter samtidigt på frukosten...
  • Väcker E och pussar D godmorgon som vaknat (som alltid kommer över någon gång? i vår säng)
  • Klär på D, dukar frukost
  • Äter frukost
  • Klär på utekläderna (som är rena!)
  • 08.40 är vi på dagis, lämnar D
  • 09.00 börjar skolan, övervakar julfestövning med åk 9. 
  • Hinner med en snabb kopp kaffe, kopiering.
  • 09.55 börjar min lektion med åk 8. 2 lektioner: Miljövinster med hemlagad mat. De bakar pizza och gör pizzasallad.
  • 11.50 plockat undan och plockat fram - går på lunch. Ärtsoppa och goda sallader
  • 12.20 börjar 3 lektioner med åk 9
  • klockan 14.20 börjar de flesta gå hem, då har de planerat recept och menyer till examensmåltid, bakat tortilla bröd och fått smoothie som mellanmål.
  • Städar i undervisningsköket, plockar undan och ställer fram för måndagens godisbak
  • Lyssnar på Eftersnack
  • Vid 15.30 tiden, åker till Jomala, mamma har fixat malen gädda åt mig
  • Handla på Kantarellen
  • Kör till Södersunda, hämtar E
  • Sent, kl. 16.20 hämtar vi D, på dagis i Mariehamn
  • Börjar fixa middagen, lek och sen skrik - hungriga barn!
  • 17.30 äter jag och T middag, barnen redan klara
  • T diskar, för ut sopor, städar ett skitigt kylskåp.
  • Dammsuger, D och E badar
  • Kokar kaffe ! Betalar räkningar, Bolibompa har börjat. Vi bestämmer fönstrens utseende på huset.
  • Lyssnar på Spotify och fixar med firman, betalningsärenden
  • Bloggen - skriv terapi....
  • oj nej, E spyr, natt med magsjuka...!?
  • Zzzzz.......
En helt vanlig dag... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar