söndag 10 april 2011

Jakobstads kök kämpar

Nyheten om att personalen i Jakobstad kämpar för att utveckla sin verksamhet har nått mig.

En stor eloge till de som kämpar för att främja mat och kvalitet - jag stöder er varmt!

Från ledningen höjs lovord över en engagerad personal, elever och matgäster som är mycket nöjda. Man har plockat in "coachare", Lasse Forsman som kan inspirera personalen att utvecklas ytterligare. Jag får en känsla av att man även arbetar med att mera medvetet köpa in råvaror och välja produkter.

Till och med en utvecklingsgrupp har tillsats.

Låter som en ljus matframtid för Jakobstad. Kanske rädslan för centraliseringsivern är lite för överdriven i denna del av Österbotten?

Här tar jag gärna emot lokala synpunkter - Har avlägsnat Jakobstad från min "svartlista" här i mitt tidigare inlägg. Hoppas verkligen detta är en trend som får fortsätta - att lyfta fram kämparglöd !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar