tisdag 21 juni 2011

Välkommen! Ny Blogg/Firma

I midsommar tider hälsar jag dig välkommen till min nya sida! Här kommer jag att skriva om mat och måltid och samtidigt skylta med mitt företag, HS Consulting.

Fram tills nu har jag bloggat via Marthaförbundets blogg, där jag inledde mitt skrivande. Harriets blogg finns kvar tills vidare, men det är här som jag kommer att skriva om vad som är på gång just nu. Vad är aktuellt då?

Det är sommarlov just nu, som lärare är den en tid att ta paus från skolvärlden och det gör jag också som hushållslärare. Däremot har jag flera uppdrag på gång inom mitt företag, HS Consulting. Dessutom är jag rätt nyutnämnd ordförande för Ny Nordisk Mat här på Åland.

Idag fick jag möjligheten att berätta om vårt arbete och våra primära planer i den lokala radion. Tidig start på dagen, men mer av dagen blev det ! Jag berättade bland annat om planerna på att vi utformar ett "eget köksmanifest", ett åländskt mat-manifest och har en idé om att ta i bruk ett kännetecken; "taste of Åland" som kunde användas av alla på Åland som tangeras av mat och måltid och som känner att man vill främja det lokala, det nordiska, säsongs-anpassade, det unika och "viliga" åländska köket !

Nu blir det åländsk abborre-soppa till lunch !

2 kommentarer: